Press Kit

Press Kit – pakiet pra­so­wy
Typo­wy „pakiet” infor­ma­cyj­ny skła­da się z tek­stu zapi­sa­ne­go w for­ma­cie MS Word i/lub pli­ku .pdf oraz pli­ków gra­ficz­nych, mate­ria­łów ilu­stru­ją­cych treść notatki.

Co to jest Press Kit?
Press Kit zna­ny rów­nież jako zestaw dla mediów, może to być stro­na inter­ne­to­wa zawie­ra­ją­ca mate­ria­ły (tek­sty, zdję­cia, mate­ria­ły gra­ficz­ne) dla dzien­ni­ka­rzy i redak­to­rów. Press kit ma za zada­nie szyb­kie wpro­wa­dze­nie w zagad­nie­nie pro­jek­tu, bran­du, pro­duk­tu, wyda­że­nia, ma udo­stęp­nić dzien­ni­ka­rzom mate­ria­ły, któ­re mogą wyko­rzy­stać w publi­ka­cji onli­ne, w publi­ka­cji dru­ko­wa­nej lub radio­wo-tele­wi­zyj­nej w zależ­no­ści od pro­fi­lu naszej dzia­łal­no­ści.
Press Kit nie jest jedy­nie prze­zna­czo­ny dla dzien­ni­ka­rzy, kto­kol­wiek ma ocho­tę komu­ni­ko­wać, pro­mo­wać nasz busi­ness, pro­dukt, brand dosta­je zestaw narzę­dzi uła­twia­ją­cy takie zada­nie.
Press kit nie gwa­ran­tu­je publi­ka­cji w pra­sie czy innym środ­ku komu­ni­ka­cji, ma nato­miast zada­nie uła­twić i przed­sta­wić nasz pro­jekt w pro­fe­sjo­nal­nym świe­tle, jest to komu­ni­ko­wa­nie “kocha­my i myśli­my o was poważnie : )”

Czym wyróż­nia się dobry Press kit?
Co powin­no zna­leść się w dobrym zesta­wie dla pra­sy zale­ży od pro­fi­lu wasze­go busi­nessu. Jest kil­ka pod­sta­wo­wych ele­men­tów oraz inne któ­re dobrze mieć w zesta­wie prasowym.

Elementy podstawowe

Two­ja histo­ria: Podziel się swo­ja histo­rią, jak wystar­to­wa­łeś ze swo­im busi­nessem i coś o sobie, dla­cze­go robisz to co robisz.
Kil­ka fak­tów o fir­me, pro­jek­cie. Jak dłu­go jesteś w biz­ne­sie, od kie­dy? Jak dużą masz sprze­daż? Gdzie pro­wa­dzisz biz­nes? Gdzie pro­du­ko­wa­ny jest pro­dukt? Ile zatrud­niasz osób? Jaki masz wpływ na spo­łecz­ność lokal­na i glo­bal­ną?
Mate­ria­ły gra­ficz­ne: mate­ria­ły wyso­kiej roz­dziel­czo­ści do dru­ku jak i przy­sto­so­wa­ne do publi­ka­cji onli­ne, mate­riał foto­gra­ficz­ny, mate­ria­ły gra­ficz­ne loga.
Waż­ne aby mate­ria­ły były przy­go­to­wa­ne w spo­sób umoż­li­wią­ją­cy publi­ka­cje w róż­nych mediach, trans­pa­rent­ne tło, logo­ty­py w wek­to­rach. NIe zaszko­dzi plik z instruk­cją zasto­so­wa­nia zna­ku, typo­gra­fii, pole ochron­ne, siat­ka i inne waż­ne ele­men­ty przy korzy­sta­niu z dostęp­nych mate­ria­łów.
Ludzie w two­im zespo­le: Jeśli w Two­im zespo­le jest jesz­cze ktoś poza Tobą, podziel się tą infor­ma­cją i rolą innych osób w Two­im pro­jek­cie.
Przy­kła­dy wcze­śniej­szych publi­ka­cji: jeśli posia­dasz mate­ria­ły z wcze­śniej­szych publi­ka­cji pra­so­wych, blo­go­wych czy innych zamieść je row­nież w opisie.

Elementy dodatkowe

Załóż dodat­ko­wy adres e‑mail spe­cjal­nie do kon­tak­tu z media­mi np. press@twojprojekt.pl
Nagro­dy / Wyróż­nie­nia: Podziel się wszel­ki­mi infor­ma­cja­mi na temat nagród i wyróż­nień, któ­re otrzy­ma­ła firma.

Press Kit przy­kła­dy:
Jeśli potrze­bu­jesz inspi­ra­cji lub potrze­bu­jesz lep­sze­go wyobra­że­nia o tym, jak takie stro­ny Press kit wyglą­da­ją i co zawie­ra­ją, spraw­dzić nie­któ­re z tych lin­ków poniżej.

Cen­trum pra­so­we Mozil­li
Pay­le­ven – płat­no­ści kar­tą
Cen­trum Nauki Koper­nik
Fifty­Th­ree
Adi­das News
Gru­pa LPP
Mis­fit – Fit­ness & Sle­ep Monitor