Komunikacja wizualna

Komu­ni­ka­cja wizu­al­na – jest to komu­ni­ka­cja poprzez obraz, prze­ka­za­nie infor­ma­cji w for­mie wizu­al­nej mię­dzy nadaw­cą a odbior­cą przy pomo­cy środ­ków prze­ka­zu – tzw. mediów (np. pra­sy, książ­ki, pla­ka­tu, tele­wi­zji, inter­ne­tu, pre­zen­ta­cji mul­ti­me­dial­nej i innych).

Zasad­ni­czo bazu­je ona na takich ele­men­tach wyra­zu jak: ilu­stra­cja, foto­gra­fia, typo­gra­fia, info­gra­fi­ka, film czy ani­ma­cja. Za pomo­cą obra­zu, popar­te­go tek­stem moż­na sku­tecz­niej oddzia­ły­wać na odbior­cę komunikatu.

Oce­na dobrze zapro­jek­to­wa­ne­go komu­ni­ka­tu wizu­al­ne­go opie­ra się nie na este­tycz­nych lub arty­stycz­nych upodo­ba­niach, tyl­ko na pomia­rze zro­zu­mie­nia przez odbior­ców komu­ni­ka­tu, któ­re obraz miał wyrażać.

Narzę­dzia komu­ni­ka­cji wizu­al­nej:
linia / kształt / o d l e g ł o ś ć / walor / tek­stu­ra / kolor
for­ma / pozy­cja / KONTRASTakcent / rów­no­wa­ga / ska­la / har­mo­nia / rytm

Yel­low CMYK 2+7+88+0, #f7e13d